3. juni 2013

Gulrot cupcakes (uten melk)

Hei alle!

Snart blir min nydelige niese 1år, og da har hennes skjønne mamma lyst å bake blant annet gulrot cupcakes. Det har jeg ikke prøvd før kom jeg på med litt panikk.. Jeg har alltid hatt problemet med gulrot kake, og har derfir blitt litt redd for å bake med gulrot. I dag så hoppet jeg i det og prøvde ut en oppskrift jeg hadde liggende.

 
 Gulrot cupcakes
8store
2egg
135g sukker
120g hvetemel
1ts natron
1ts vanilje-ekstrakt(vanilje sukker)
1ts kanel
0,5ts muskattnøtt
1ts kardemomme
0,5ts ingefær
75g smeltet margarin
130g grovrevet gulrot

Pisk egg og sukker til eggedosis.
Bland alt det tørre sammen i en bolle.
Veldig grei liten sak til å raspe muskattnøtt med
Skrell og rasp gulroten på den grove siden av rivjernet.
Smelt smør og avkjøl.

Vend inn alt det tørre før du blander i margarin og gulrot.
Om du bruker vanilje-ekstrakt blander du i dette til slutt.
Fyll formene ca halvfull og stek de midt i ovnen i ca 25min på 170grader. 
Avkjøl før du ha på toppingen.

Som topping kan du bruke ostekrem av philadelfia, smørkrem eller en helt enkel melisglasur som jeg valgte å gjøre. 

Håper det smaker :)
---Rebecca Kristin---

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar