31. oktober 2012

Bursdags meny, pai og mammas sjokoladekake

Hei alle!

I går hadde min samboer bursdag. Når jeg bodde hjemme så fikk alltid en som hadde bursdag velge middag, og slapp å lage den selv. Dette syntes jeg var kjempe gøy, så jeg vil at vi skal gjøre det samme her hjemme. Min kjære ville ha pai til middag, og sjokoladekake til dessert så da skal han så klart få det :)
Paien har jeg blogget før, oppskriften finner du her.

Sjokoladekake oppskriften har jeg fått av mamma. Det er en mild langpanne sjokoladekake. Fordelen med at bunnen er mild er at du kan ha en mer smakfull glasur på uten at det blir for mye.



Langpanne sjokoladekake


2egg
3dl sukker
150g smeltet smør
4,5dl hvetemel
2,5ts bakepulver
3ts vanilje ekstrakt/sukker
1,5ts kakao
1,5dl melk

Pisk egg og sukker til eggedosis.
Bland i det tørre, melk og smør vekselvis.
Rør til en klumpfri røre, ha over i en langpanne ca 25x35cm
Stek på 225grader i 10-15minutter, midt i ovnen.

Avkjøl kaken og ha over ønsket glasur.

Glasur

3dl melis
2ts vaniljesukker
2ss kakao
2ss smeltet smør
2ss kaffe

Bland alt godt til den er klumpfri.
Smak til med evt mer kaffe og vanilje til du får den smaken du liker best. 

Håper det smaker!

---Rebecca Kristin---

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar