17. oktober 2012

En røre, to typer muffins

Hei alle!

Det er evigheter siden jeg har oppdatert bloggen nå, men har vært sjuk lenge så har ikke fått gjort stort. Nå er jeg snart frisk, så håper at jeg får blogget oftere i fremtiden. Siden sist har også pcen min tatt natten, så er ikke helt blit venn med de nye programmene på  denne pcen, så bildene ser sikkert litt annerledes ut.

Jeg har ikke laget noe glasur på disse muffinsene da jeg skal fryse de og ikke er så fan av å fryse de med glasur.






Muffinsrøre ca 24stk
150g romtemperert margarin
2dl sukker
3 store egg
1,5dl melk
2ts vanilje ekstrakt/sukker
2ts bakepulver
5dl hvetemel

Sett ovnen på 175 grader. 
Visp margarin og sukker hvitt.
Ha i ett og ett egg, pisk godt mellom hver gang.
Ha vaniljen i melken (bruker du vaniljesukker ha det i melet), ha bakepulveret i melet. 
Bland inn hvetemel og melk vekselvis. 
Fyll muffinsformer 2/3fulle. 

Del røren i to ulike skåler.
Blåbær muffins
Tilsett 5ss blåbær
Eple muffins
1/2 stort eple
1 ts kanel

Vask eplet og skjær det i tynne båter. Del båtene i to, bland kanelen i røren. 
Ha røren i muffinsformer og trykk en eller to eplebiter ned i hver form.

Stekes på 175grader, midt i ovnen i 23-25 minutter.



Håper det smaker!

---Rebecca Kristin---

1 kommentar: