21. oktober 2012

Pynting av vaniljekjeksene

Hei alle!

Tenkte det kunne være greit å få en oppskrift på glasur eller pynt til vaniljekjeksene jeg la ut i går. Desverre hadde jeg ikke sitron som skulle være i, men det gikk fint uten. Når jeg holdt på med dette så ser jeg tydelig at øvelse gjør mester, og at jeg trenger ganske mye mer øvelse før jeg er i nærheten av å bli like flink som andre bloggere. Inspirasjon og oppskrift fant jeg på Villaperlesukker.


Royal icing

1 eggehvite
0,5ts sitronsaft
2-4dl melis
Avkjølte kjeks

Pisk opp eggehviten. Pass på å ikke få noe plomme med i hviten. Vær også nøye på at visp og bolle er fettfri og ren.
Ha i litt og litt melis til blandingen får en passe tykk konsistens. Den skal ikke være flytende, men skal kunne sprøytes på kjeksene. 
Ha i sitronsaften.


Fordel glasuren i skåler , tilsett ønsket farge.
Ha litt glasur i en sprøytepose med en tupp med lite hull. 
Sprøyt glasur rundt kanten på kjeksene.
Ha i ca 1ts vann i glasuren som er igjen så den blir tynnere, bruk en skje til å fordele glasuren utover kjeksene som du allerede har sprøytet kanter på.
Kantene vil gjøre at den tynne glasuren ikke renner utenfor kjeksene.

La glasuren stivne, og nyt :) Evt pppbevar kjeksene i lufttett bok.

Håper det smaker!

---Rebecca Kristin---

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar