8. november 2012

Rask bærpai med smuldrelokk

Hei alle!

Nå har jeg laget Bærpai med smuldrelokk på 1-2-3 fra Grys kjøkkenskriverier ganske mange ganger og har funnet ut at jeg bør dele oppskriften med dere. 
Jeg har bare laget den med blåbær, og har tilpasset oppskriften til blåbærene, og til at jeg er veldig glad i smuldrelokket som er på toppen ;)

Paien er super som dessert, kosemat på en kald kveld eller som noe ekstra godt i helgen. Det er også super lett å lage, og ikke så usunt!


Bærpai med smuldrelokk, 1porsjon

4-5ss bær (fryste eller ferske)
1ts sukker
2ts sukker
4ss havregryn
1ss smør

Ha bærene i en form, ha over 1ts sukker.
Bland sammen 2ts sukker, 4ss havregryn og 1ss smør.
Legg "deigen" over bærene.

Stekes midt i ovnen på 200grader i ca 20min.

Avkjøl litt før du serverer.

Håper det smaker!

---Rebecca Kristin---

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar