18. mars 2019

Babykjeks

Hei på deg

Her i huset er visst barna litt trege med tenner! Selv om Rakel blir 1 år om en mnd er det enda ikke kommet en eneste tann, men de er på vei og vi ser at det plager henne. Akkurat nå ser det ut som om det er fire stykker på vei, så jeg kan tenke meg at det ikke er noe behagelig. 
Hun er veldig glad i å ha noe å tygge eller gnage på når det er vondt, men ikke vil hun ha tutt, kald bitering, vanlig bitering eller myk tannkost så vi har vært ganske desperat etter å finne noe som ikke er fult i tilsatt sukker som hun kan gnage på. Så, heldigvis fant jeg denne oppskriften her en dag jeg googlet etter sånt. Jeg må øve litt så jeg i dag, for kjeksene ble litt tykk i forhold til hva jeg hadde tenkt de skulle bli. Heldigvis var ikke det så nøye for Rakel, hun var fornøyd. 


Babykjeks 
180 grader ca 10min

1 moden banan
2 dl havregryn/ havremel 
1 ss usaltet smør
1/2 ts kardemomme 

Mos bananen med en gaffel og bland den sammen med havremel og smeltet smør. 
Form små kjeks og legg de på et stekebrett med bakepapir på og stek. 
Avkjøl på rist. Disse kjeksene kan også fryses hvis de ikke skal spises de neste dagene. 

Rebecca