12. juni 2015

Hva jeg faktisk brukte fra sykehusbaggen



Hei på deg!


Som jeg hadde gjettet på forhånd så var det ikke så mye av det jeg pakket jeg faktisk brukte når jeg var på KK. Det kan ha litt med å gjøre at vi dro hjem torsdags kvelden, men tror ikke jeg hadde brukt så mye mer av klærne uansett. De skjortene og trusene de har der oppe er helt geniale, selv om jeg ikke følte meg så hot! Veldig praktisk og grei å ha på seg sånn rett etter fødselen uansett. 

Her er i alle fall en oversikt over det jeg brukte av mamma-bagen:
Helsekort for gravide sammen med fødebrev og annen info fra lege og ultralydundersøkelser
Mors dagbok + penn
Boks med piller (d-vitaminer, tranebær og omega 3)
Mobil-lader
2 Par sokker
1 Amme-singlet
1 College jakke/ genser med glidelås
1 Par clogs
1 Stor joggebukse/ pysj-bukse
Hårbørste
Amme-innlegg
Tannkost + tannkrem
Ørepropper til mobilen
Lypsyl
Tyggis



De hadde ikke ledige familie-rom når vi var der, så min kjære måtte reise hjem onsdag kvelden da det kom en til som skulle sove på rommet jeg lå på. Men, det var likevel greit å ha med seg litt klær og snacks. Tror han syntes det var deilig å få byttet klær, pusset tenner og stelt seg litt etter en lang natt. Snacksen kom i alle fall veldig godt med! Ettersom babyen ikke ble så stor som vi trodde (JIPPI!), så var det veldig grei at vi hadde pakke med litt egne klær til han. Alle klærne han fikk låne på KK var i størrelse 56, og de var alt for store! Og, det er ikke noe lett å håndtere en baby i alt for store klær. 

Her er det vi brukte av baby-bagen:
Helseteppe
Koseklut/ amme-klut
2 Bodyer størrelse 50
1 Lue størrelse 50
1 par litt tykke sokker
Og hentesettet

Så, vi hadde nok overdrevet litt med pakkingen, men det hadde vært værre for meg tror jeg hvis jeg plutselig hadde manglet noe jeg følte jeg trengte. 
Vel. nå er det en liten gutt her som er våknet og trenger litt oppmerksomhet. 

Håper du får en flott helg, og at sommeren endelig kommer!
Rebecca


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar