6. april 2015

Skjer ikke så veldig mye..

Hei på deg.

Nå er det bare 8uker og to dager igjen til termin. Noen ganger så går tiden kjempe fort, mens andre ganger så går det så utrolig sakte. Det meste er i orden, men det er fortsatt en del ting som må ordnes, som å pakke sykehusbag, vaske ferdig babyklær/ sengetøy osv. Men, jeg føler ikke det haster så mye enda. Håper jeg har rett! Syntes han kan vente noen uker til før han bestemmer seg for å komme.

Ellers så har jeg omsider meldt oss på fødselforberedendekurs. Vi hadde bestemt oss at vi ville på et sånt kurs, men det var tre ulike kurs å velge mellom(!) så det har tatt litt tid før vi bestemte oss.
Vi kunne velge mellom kurs arrangert av helsestasjonen, dette var gratis men foregår på dagtid og er uten omvisning på KK. Et kurs er arrangert av privat jordmor, det strekker seg over to kvelder og inkluderer omvisning på KK, jeg tror det kostet rundt 1000kr. Eller så kunne vi velge et kurs som foregår på sykehushotellet på Haukeland, det koster 1200kr, inkluderer lunsj og omvisning på KK og blir arrangert en lørdag fra 10-15. Vi valgte dette siste fordi min mann slipper å ta seg fri fra jobb, og jeg pleier å være i bedre form tidlig på dagen enn om kvelden. Jeg er veldig spent på hva vi går igjennom i løpet av disse timene, også gleder jeg meg til en omvisning. Jeg håper at jeg vil føle meg en del tryggere når jeg vet litt mer om hvordan det er på KK og hvor jeg skal.

Utenom dette så skjer det ikke så mye nytt. Formen holder seg stabil sånn passe dårlig. Men, nå når jeg har vært 100% sykemeldt en stund så har jeg sluttet å ligge våken pga smerter i bekkenet! Jeg våkner heller ikke av smerter når jeg snur meg. Det er helt fantastisk! Så jeg er redd for at jeg bør prøve å få forlenget sykemeldingen så kanskje jeg føler meg litt mer opplagt.

Jeg tror småen trives godt i magen. Han er i alle fall blitt kjempe aktiv, eller så har han alltid vært aktiv men jeg kjenner det bedre nå som det begynner å bli trangt om plassen.
Men, det er i alle fall fantastisk å kjenne at det er masse liv, også er det ganske gøy å se at magen hopper og lever sitt eget liv. Det er litt kjedelig at han er litt sjenert, så når noen andre skal kjenne at han sparker så gir han seg stortsett! Så da må de være tålmodig og vente, eller så skjer det veldig lite.
På sist kontroll hos jordmor så fortalte jeg at jeg var litt bekymret, for han hadde vært så lite aktiv den helgen i forhold til hva han pleier. Når hun skulle lytte på hjertelyden så måtte hun trykke litt på magen for å finne ut hvor hun skulle begynne å "leite". Så hver gang hun trykte meg på magen så fikk hun et ganske kraftig spark i hånden, som om han sa la mammaen min være i fred! Det var kjempe morsomt! Så hun kom frem til at det ikke var noe å bekymre seg for når det var så gode spark fra han.

Håper du har hatt en flott avslappende påske!

Rebecca

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar