30. april 2015

Uke 35, tiden flyr!

Hei på deg.

Føler det bare er noen dager siden sist jeg skrev et innlegg her, men ser nå at det er blitt en stund siden! Plutselig er vi kommet til uke 35, og det er snart bare en måned igjen til termin!

Jeg trodde jo jeg hadde vært så flink med å få alt på stell til småen kommer.. Men, noen ting glemmer man tydeligvis! Haha. Vi kjøpte for en god stund siden en veldig flott brukt barnevogn. Men, i dag oppdaget jeg at vi har glemt å vaske den! Er greit at jeg kom på dette før babyen er født, så blir den rein og fin til første trilleturen. Ellers så har jeg oppdaget at vi mangler litt klær (noe jeg var overbevist om at vi hadde nok av)! Men, noen gensere og  t skjorter er nå heldigvis ikke så styrete å få tak i. Ellers så er det jo flott å ha noe vi kan ønske oss til fødselen.

Så, de siste dagene her har egentlig gått i mye rydding og vasking av klær, sengetøy, vaskekluter osv. Deilig med alt som er gjort! Også har det hopet seg litt opp når vi har vært uten vaskemaskin. De er forresten kommet over halvveis med rørfornyingen! Jeg hadde gruet meg veldig, men det var jo ikke noe å grue seg til! Ikke så langt i alle fall. Og nå er det bare litt over en uke til de etter planen skal være ferdig på badet også så da er det over. Og da er det egentlig bare for småen til å komme.
Vi krysser fingrene for at han holder seg i magen til de er ferdig med rørene, alt blir litt lettere da. Men, jeg føler på meg at han ikke har tenkt å vente til termin, Har hatt noen rare vondter i magen som jeg ikke helt vet hva er, så velger å tro at han kommer om ikke så veldig lenge.
Men igjen, jeg var overbevist om at vi skulle få vite på UL at det var en jente i magen. Så vet ikke helt om jeg kan stole på magefølelsen min når det gjelder graviditeten.

Har en gladnyhet forresten! Selv om jeg har mye smerter i bekken og rygg, så har jeg fått mer energi enn jeg har hatt omtrent siden jeg ble gravid! Jeg får ikke sove på dagtid lengre, og samtidig orker jeg å rydde eller gå på butikken osv. Det er en så utrolig fantastisk god følelse! Så da håper jeg at det holder seg sånn de siste ukene så jeg har energi til å få ut småen. Jeg tror litt av det er fordi alt er i orden med NAV i forhold til sykemeldinger og mammapermisjon. Så nå er jeg blitt litt god på dette med foreldrepenger! Føler jeg ikke har kontroll på dette med pappaperm, men det får vi finne ut av når det nærmer seg.

Ellers så har jeg begynt å pakke sykehusbag både til babyen, pappaen og meg. Kanskje jeg skal se om jeg får laget ett innlegg om dette neste gang? Er helt sikker på at jeg pakker for mye, men det får heller bare være. Sykehusbagen min blir ikke like "fancy" som fotballfruen sin f.eks.

Håper du får en flott langhelg, og at mai starter med strålende vær!
Rebecca

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar