26. juli 2013

Snart ny time med MS sykepleier

Hei på deg!

Endelig er sykepleieren min kommet tilbake fra en velfortjent ferie, så i midten av august har jeg fått ny time. Det jeg er mest opptatt av er å få tatt nye blodprøver og sjekke hvordan D vitaminene mine ligger an. Sist fikk jeg beskjed om at det var kjempe lavt, så nå har jeg vært en del i solen uten solkrem og tatt to spiseskjeer med tran hver dag. Her jeg bor har det ikke vært så mye sommer før den siste uken, og da har jeg så klart jobbet hver dag! Så har ikke vært så enkelt, men fikk beskjed om minst 15min i solen hver dag uten solkrem og de dagene det har vært sol har jeg klart det. Problemet mitt er at jeg bir fort solbrent, så har passet godt på at jeg smører meg etter de 15 minuttene hvis jeg har vært mye ute. Også venter jeg på resept på D-vitamin piller som inneholder mye mer D-vitaminer enn tran. Så nå må jeg bare være flink frem til legetimen og håpe at prøvene viser at jeg har mye mer vitaminer enn sist.

Ellers så jobber jeg veldig mye for tiden. Jobber 5-6 dager i uken, men snart blir det roligere. Jeg blir veldig sliten, men jeg tror det er fordi jeg har gått så lenge uten å jobbe. Jeg har merket at jeg sover mye bedre enn det jeg gjorde når jeg ikke hadde jobb, og jeg føler meg bedre med meg selv. Jeg er flinkere til å spise regelmessig og medisinering går fint. Nå er jeg så sliten når jeg kommer fra jobb, så selv om jeg en gang eller to har tatt medisinene mine seinere enn jeg pleier har jeg sovnet som en stein! Dette gikk ikke når jeg ikke jobbet.

Utover dette har jeg vel egentlig ikke så mye å fortelle, bortsettfra at jeg gleder meg sinnsykt til å få min første lønning på noen år og til å reise på ferie i slutten av august!

Håper du har en fin sommer :)

Rebecca