15. juli 2013

Litt av hvert

Hei på deg.

Nå har det vært litt stille fra meg de siste dagene, men det er fordi jeg er litt usikker på hva jeg skal skrive om i bloggen. Jeg merker stort sett ikke til sykdommen i hverdagen, og medisinering begynner å bli en rutine selv om jeg kvir meg litt hver gang. Det som gjør at jeg mest av alt legger merke til sykdommen er at folk spør hvordan det går og hvordan jeg har det. Så klart er det veldig koselig at de bryr seg, men innimellom kan det bli mye. Det går vel helst bra med mindre de hører noe annet? Hehe.. Altså, for all del bare spør, men jeg liker veldig godt å snakke om andre ting også!

Kom forresten på en ting! Meg og min mann byttet forsikringselskap her forleden for å få alt samlet på ett sted... Da var vi inne på en nettside og fylte ut informasjon om hvilke forsikringer vi ønsket. Senere ble vi oppringt fra ulike selskaper der de ønsket mer informasjon for å kunne komme med tilbud. Fra Gjensidige fikk vi en mail av med tilbud om forsikringer hvor det sto at jeg ikke kunne tegne livsforsikring hos de pga MS! Jeg ble helt rystet! Jeg kommer ikke til å dø av MS, jeg kommer til å dø av noe helt annet, f.eks at jeg blir gammel (har mål om å bli 105år!).

Da jeg snakket med de forsikringselskapet vi valgte så ble hun like sjokkert så meg over denne beskjeden. Så vet du det, om du har MS så er det lite sannsynlig at gjensidige vil være særlig hjelpsom med noe livsforsikring..

Ellers så er jeg smertefri, sett bort fra bivirkninger fra medisinene innimellom og føler meg ganske bra. Bortsett fra at jeg må ta TO spiseskjeer med TRAN hver morgen fordi jeg har veldig lite D vitaminer. Fysj og æsj for en smak! Akuratt det at jeg ikke liker tran skylder jeg på foreldrene mine som aldri tvang det i meg som barn, fikk heller sanasol (NAM!). Men, D vitaminer er visst ekstra viktig for oss med MS så får håpe at tallene er mye høyere på neste kontroll :)

Håper du har en flott dag og at sommerværet er hos deg siden det ikke er her hos meg..

Rebecca :)