24. desember 2013

God jul

Hei på deg. 

I dag er dagen endelig kommet, dagen de fleste barn og voksne gleder seg til. Dager der vi ser om alt arbeidet og stresset for å komme i mål var verdt det. For min del så er julaften Dagen med stor D! Det er favoritt dagen min i hele året fordi det er en utrolig flott tradisjon, god mat, godt selskap, god stemning, roen har lagt seg og vi kan kjenne hvordan stresset bare forsvinner ut av kroppen. Også gaver da! Jeg skal ikke nekte for at jeg elsker julegaver! Ikke bare det å få julegaver, men jeg legger veldig mye i gavene jeg kjøper eller lager. Ikke nødvendigvis så mye penger, men mye omtanke og kjærlighet, og da er det enda gøyere å se gleden hos de som får gavene.

Selv om jeg skal ta medisiner i dag, så får ikke det legge en demper på feiringen. Jeg er bare glad for at jeg er frisk og rask, selv etter all jobbingen og stresset så jeg kan feire julen sammen med familien. Julen er også en tid å tenke på de som ikke er her for å feire julen lengre. For meg hjelper det å holde på tradisjonene, og f.eks lage julekaker etter mormors oppskrifter. Da føler jeg at hun likevel er med meg. Også har jeg så mange gode minner fra førjulstiden da vi sto på kjøkkenet hos mormor og morfar og laget julekaker.

Julen er en vanskelig tid for mange, men jeg håper at alle får det de ønsker seg til jul. Enten det er ett smil og en hyggelig julehilsen fra en nabo eller de ansatte på butikken, ett koselig julekort fra noen langt vekke, en ting de har ønsket seg eller kanskje noen  å spise julemiddag sammen med. 

Jeg vil ønske deg en riktig god jul! Håper du får en flott jul uansett hvordan du velger å feire den.
Rebecca

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar