16. januar 2013

Rebeccas Makaroni og ost

Hei alle!

Min mann har i ukesvis mast om at han har så lyst på makaroni og ost. Så, jeg googlet i vei for å finne ut hvordan man lager  dette. Det jeg ikke visste var at det finnes ca tusen oppskrifter på det! Så, jeg har brukt litt av ulike oppskrifter og satset på at det skulle gå bra.. Heldigvis gikk det bra, og det ble middag. Om jeg skal lage det flere ganger så blir det som tilbehør tror jeg, men det var egentlig en grei middag en dag jeg ikke hadde såmye ork til å stå på kjøkkenet.


Det er ikke grillkrydder i oppskriften, men om du har litt grillkrydder på så blir den mye bedre enn med bare salt og pepper.

Makaroni og ost, ca 3-4 porsj
300g ukokt makaroni
300g raspet hvitost
1,5dl melk
 Salt
Pepper

Slå på ovnen, 200grader.
Kok pastaen etter anvisningen på pakken.
Hell av vannet og ha makaronien over i en ildfast form.
Ha over revet ost, pepper og salt.
Bland godt og hell over melken.

Sett formen i ovnen.
Rør rundt etter ca 10minutter.
Stek videre i ca 10minutter til osten er smeltet og gylden.

Håper det smaker!

---Rebecca Kristin---

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar