8. mai 2015

Uke 36, øver oss på våken netter

Hei på deg!

Da er snart uke 36 overstått, og i går så var vi på kontroll. Fortsatt så er alt som det skal, og selv om magemålet mitt er litt over gjennomsnittet så vokser jeg jevnt etter min egen kurve så det trengte jeg ikke å bekymre meg over. Så det er jo godt å vite!

Natt til i dag var litt av en prøvelse! La meg tidlig, var dårlig og hadde vondt over alt. Men, jeg fikk ikke sove før det var gått en time eller noe sånt. Også våknet jeg i 1 - halv 2 tiden fordi jeg måtte tisse. Ikke det at det er noe nytt! Haha. Men, jeg fikk ikke sove igjen etter jeg hadde tisset. Vanligvis så ligger jeg våken i maks en time også sovner jeg. Men i natt så våknet min kjære mann også, og småen i magen var så utrolig aktiv og var ikke enig i at det var sove tid. Uansett hvordan jeg lå så sparket han opp i lungene og romsterte som bare det. Helt til jeg satt meg opp, og da var det ikke mye sjanse å få sove! Så har vært en lang natt med lite søvn. Og, selv om jeg er vant til å ikke sove så mye så er ikke min stakkars mann vant til det. Så i natt var han oppe nesten hele natten og passet på at jeg hadde det bra. Også skulle han på jobb klokken tidlig i dag, så håper han ikke er helt zombie på jobb. Men, det er en god øvelse da! Er greit å bli litt vant til det før prinsen kommer til verden.

Også fikk vi jo gode nyheter av jordmoren i går.. Haha! Fortalte hun at jeg hadde ringt KK fordi jeg var ganske hysterisk en natt babyen ikke var aktiv som han pleier. I telefonen fikk jeg tips om hva jeg skulle gjøre og beskjed om at babyene stort sett sover på natten. Men, jeg VET at min lille sjarmør ikke sover om natten men elsker å holde meg våken etter jeg har tisset på nattestid. Så uansett, jordmoren fortalte at de fleste holder på døgnrytmen som de hadde i magen!! Så, jeg tenker at det er greit å være forberedt på at han kan bli nattmenneske som sin mor har vært.

Ellers så gleder jeg med som bare det til han kommer! Men, føler det er alt for lenge til termin. Vil helst treffe han nå snart. Så, jeg krysser fingrene for at han finne veien ut snart. Å føde fra 3 uker før termin er jo innafor, så man kan jo håpe. Ikke misforstå meg, jeg er ikke lei av å være gravid. Det er helt fantastisk å kjenne liv i magen og se magen vokse og vokse, men jeg begynner å bli litt utålmodig kjenner jeg. Men, vi hadde en deal, han får ikke komme før de er ferdig med rørene. Og, hvis ikke det har skjedd noe som jeg ikke vet om så blir de ferdig i dag! Så da er alt på stell. Må bare rydde og vaske ferdig rundt om kring så kan han bare komme. Da tror jeg rett og slett ikke vi kan bli mer klar.

Forresten, er det andre gravide eller som har vært gravid som har vært veldig på dette med "redebygging"?? Min mann mobber meg litt på grunn av dette. Har til og med begynt å rydde i boden og klesskapene for at alt skal være i orden til han kommer, og at hjernen min ikke begynner å tenke på det etter småen kommer.

Håper du får en flott helg!
Rebecca

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar