26. mai 2015

Uke 39, blodtrykket er på vei ned

Hei på deg!

Da har vi vært på kontroll igjen, og ting så bra ut. Jeg må fortsatt være obs på symptomer på svangerskapsforgiftning, men det virker som om det går riktig vei nå i alle fall. Har ikke fått mer vann i kroppen, og ettersom blodtrykket er blitt litt lavere så er jo det bare gode nyheter. Også er det jo litt kjekt å få høre hjertet til småen en ekstra gang! Så utålmodig som jeg er blitt nå så tror jeg ikke jeg får høre han inni magen så mange ganger til før han kommer ut. Krysser fingrene for det i alle fall.

Er glad at min kjære fikk ordnet med jobben så han kunne være med på kontrollen, jeg kjenner jeg blir litt mindre stresset og urolig når han er der med meg. Tror faktisk vi har fått det til at han har vært med på alle kontrollene utenom en! Har klart å legge nesten alle timene på dager hvor han har begynt seint på jobb, så det er jeg veldig fornøyd med. Syntes det har vært veldig greit at han også kan snakke med jordmoren og stille spørsmål hvis han lurer på noe. Er ikke alt jeg hadde husket å verken spørre om eller å gi beskjed videre til han om tror jeg.

Når vi går å venter på noe, så er det mange måter å "telle ned" på. Når jeg går å venter på noe så blir jeg kjempe opphengt i datomerkingen på ulike matvarer! I begynnelsen var det gjerne chips, sjokolade, supper og andre ting med lang holdbarhet, men nå er det mye juce, pålegg o.l jeg legger mest merke til. Da tenker jeg for meg selv, før denne pakken med skinke går ut på dato så har jeg termin! Eller før denne jucen går ut på dato så er jeg blitt mamma, enten han kommer av seg selv eller trenger hjelp på veien! Litt spesielt kanskje? Haha. Men, på en rar måte så får det ventetiden til å føles litt kortere i alle fall. Og ja, jeg har en del sånne merkelige tanker og ideer om hvordan tiden skal føles kortere. Det enkleste hadde så klart vært å fylle dagene med noe meningsfylt og kjekt, men det er ikke bare bare når formen varierer, og det er begrenset hva jeg orker og klarer å finne på for tiden.

Men, uansett så er det ikke så lenge igjen før jeg får mer enn nok å henge fingrene i! Jeg har troen på at småen skal klare å aktivisere meg det meste av dagen i alle fall. Bare håper at energien holder seg oppe, og jeg er frisk og fin etter fødselen.

Håper du har hatt en flott pinse, og får en fin uke! Kanskje kommer det litt sommer vær denne uken? Det hadde jo vært helt fantastisk!

Rebecca

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar