24. mai 2015

Uke 38 og blodtrykket har blitt litt høyt

Hei på deg!

IIIK! Da var plutselig uke 38 kommet, og nå kan visst småen komme når som helst har jeg fått høre! Og innen en måned så er jeg blitt mamma.. Det er litt skummelt å tenke på, men jeg gleder meg kjempe masse! Det gjør min mann også. Selv om det er deilig å kjenne spark og liv i magen så er det jo dette vi har sett frem til. At fødselen nærmer seg, og at vi skal få treffe sønnen vår.

I uken så var vi på kontroll hos jordmor, og alt var som det skulle. Nesten. Blodtrykket mitt er gått opp en god del, så det var hun ikke veldig fornøyd med. Så da måtte jeg inn til ekstra kontroll i går for å kontrollere blodtrykk og urinen, for å forsikre oss om at det ikke er svangerskapsforgiftning.
Heldigvis var blodtrykket gått litt ned, og urinen var som den skulle være, heldigvis!
Jeg tror at blodtrykket er så høyt på grunn av stress med dette rør prosjektet de holder på med i blokken. Kort fortalt så var det en ødelagt del i toalettet som de monterte opp igjen, vannlekkasje på badet og alt det fører med seg. Så nå er det veldig mye styr med hva som må gjøres, og hvem som evt må ta regningen hvis vi må ha nytt gulv og annet snacks på badet.. Så det får vi nå ta som det kommer. Kjenner at jeg blir litt stresset for å si det mildt.. Men prøver å blokke det ut og tenke mest mulig positivt.

Heldigvis har jeg en kjempe snill jordmor som har laget en avtale til meg som hun fikk skvist inn før en allerede fullbooket dag i starten av neste uke for å ta en ny sjekk av blodtrykk og urin. Så det er jeg veldig glad for. Føler jeg blir godt fulgt opp på helsestasjonen, og er glad jeg slipper å ringe og mase for å føle at jeg blir tatt vare på.

Ellers så har det vært stille og rolig så langt i pinsen. Har hatt en god del kynnere og andre vondter, så håper virkelig at det betyr at det noe på gang snart og at jeg slipper å dra på kontroll timen til uken!

Håper du har en fin fin pinse! Skal se om jeg får tatt noen bilder av barnerommet en dag så du kan få se hvordan det er blitt.

Rebecca

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar