19. mai 2015

Hva skal jeg pakke i sykehusbagen?

Hei på deg!

Hva skal man egentlig pakke i sykehusbagen? Det er jammen ikke godt å vite. Det jeg gjorde var å google litt ulike søkeord for å finne tips til hva man trenger og ikke trenger å pakke. Så laget jeg meg en liste utifra hva jeg tenker at er mest nødvendig av det jeg fant på nettet.
Men, jeg regner med jeg har pakket med meg for mye og ikke kommer til å bruke alt. Hvis jeg husker det så skal jeg lage ett innlegg etter fødselen om hva jeg ikke hadde trengt evt. hva jeg burde ha med som jeg ikke hadde pakket.

Jeg valgte å dele opp pakkingen så jeg har mamma-ting i en sånn liten trillekoffert som man kan ha med som håndbagasje på fly. Høres kanskje mye ut, men morgenkåpen tar nesten halve kofferten! Også har jeg pappa og baby ting i en ryggsekk. Da vet jeg hva som er hvor, og ikke minst så vet far hva som er hvor og hva som skal være med på KK når vi kommer så langt.

Mamma-bag:
Helsekort for gravide sammen med fødebrev og annen info fra lege og ultralydundersøkelser
Mors dagbok + penn
Boks med piller (d-vitaminer, tranebær og omega 3)
Mobil-lader
Linser
Hårstrikk

1 Amme-BH
3 Par sokker i forskjellig tykkelse og lengder
1 Par kosesokker
2 Amme-singleter
1 (Gravid) tights
1 Vanlig singlet til å sove i/ ha på i badekaret
1 College jakke/ genser med glidelås
1 Par clogs
1 Morgenkåpe
1 Stor joggebukse/ pysj-bukse
Diverse behagelige boxere/ truser

2 Typer ulike pakker natt-bind
Hårbørste
Amme-innlegg
Shampoo + balsam
Dusjsåpe
Intimvask
Intimservietter
Tannkost + tannkrem
Ørepropper til mobilen
Lypsyl
Lambi snytepapir (kjekt å ha)
Tyggis

Pappa-bag:
Sokker
Boxer
Tjukke sokker
T-skjorte
Singlet
Joggebukse
Snacks; nøtter, kjeks, havregrøt
Tannkost
Deodorant
Kamera
Gave til babyen

Baby-bag:
Helseteppe
Koseklut/ amme-klut
2 Bodyer størrelse 50
1 Strømpebukse størrelse 50
1 Lue størrelse 50
2 Bodyer størrelse 56
2 Bukser størrelse 56
1 Lue størrelse 56
2 Sleve-smekker
1 par litt tykke sokker
2 par tynne sokker
Også skal mammaen min ha med hentesett til han på sykehuset

Ja, mamma bagen er det litt mer ting i enn i de andre, men jeg tror ikke jeg har pakket ned så veldig mye unødvendig? Kommer nok garantert til å dra med meg sjokolade, cola zero og en vannflaske eller to når vi drar avgårde på sykehuset. Og brillene mine hvis jeg husker de. 

Hva tenker du? Jeg vet det ser veldig mye ut,og det er det sikkert også hvis jeg bare skal være der i to dager eller noe sånt. Men, vil heller ha med meg litt for mye av egne klær hvis vi må være der lengre, eller hvis jeg skulle grise til klærne såpass at jeg ikke føler meg vel i de. 

Hvis du kommer på noe jeg burde pakke så skriv gjerne en kommentar eller noe så jeg får med meg hva jeg trenger! Uansett er det godt å ha ting pakket og klart i tilfelle vi plutselig må dra avgårde. 

Håper du har en flott uke!
Rebecca

2 kommentarer:

  1. Ser ut som du har det meste dekket her :) Men jeg endte opp med å bruke bleier og truse fra Haukeland. (du skjønner tidsnok hvorfor ;) ) Men det er alltid greit å ha noe i bakhånd. Masse lykke til hvis vi ikke treffes før han kommer!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe:) har hørt at det kan Være greit å bruke når man er der ja.. Men kjekt å ha noen i bakhånd som du sier.
      Tusen takk for det:) håper ting snart er på plass her så vi kan treffes Før han kommer!

      Slett