9. mai 2015

Enkle pannekaker

Hei på dere!

Jeg vet jeg ikke er flink å oppdatere bloggen den siste tiden, men det er mye annnet som skjer så det blir lite matlaging for tiden. Du kan følge den andre bloggen min hvor jeg blogger om sykdommen og livet som gravid hvis du er nysgjerrig.

Tidligere så har jeg ikke vært så glad i pannekaker, jeg vet ikke hvorfor men det har liksom aldri vært noe jeg tenker at oi DETTE var godt. Men, etter jeg ble gravid så er det blitt ganske godt.
Og, siden jeg ikke er så flink til å snu pannekakene så bruker jeg heller en mindre panne når jeg steker de. Da slipper jeg at de revner, også er de lettere å spise.

Denne oppskriften er hentet fra den flotte boka Fra boller til burritos som jeg fikk da jeg gikk på skolen. Jeg pleier å doble den, evt lage en og en halv porsjon så har jeg litt røre igjen til å lage meg noen pannekaker dagen etter e.l. Disse pannekakene kan jeg lage til frokost, lunsj, middag eller kvelds. De er like god uansett!

Pannekaker
2 porsjoner

2dl hvetemel
1krm salt
3dl lettmelk
2 egg
1ss margarin

Bland mel og salt i en bolle.
Spe på med melk og rør til en glatt røre.
Visp inn eggene og la røren svelle i 20 min.
Juster røren med melk eller mel om den er for tykk eller tynn.
Stek pannekakene i litt margarin på middels varme.

Server f.eks med rørte bær, sukker eller syltetøy.

Du kan i utgangspunktet bruke den melken og det melet du selv liker. Jeg har ikke prøvd å lage en grovere variant av disse, men er sikker på at det går fint å bytte ut minst halvparten.
Og husk, begynn med det tørre. Hvis du ikke gjør det så blir det masse klumper som er veldig vanskelig å få ut.

Håper det smaker! 

---Rebecca Kristin---

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar