15. mai 2015

Mammaperm!

Hei på deg!

For ett par dager siden gikk jeg fra å være sykemeldt til å begynne på mammapermisjonen. Jeg har gledet meg masse til det! Det betyr at hvis babyen blir født nå, så er det "innenfor" termin, jeg skal prøve å senke skuldrene, slappe av og lade opp til fødselen. Også nærmer det seg veldig etterhvert! Det er ikke så lenge til jeg blir mamma enten småen kommer til termindato eller litt seinere. Også skulle badet, rørene og alt styret være over før 17.mai. Det er jo noe å feire og glede seg over i seg selv.

Men, nei. Starten på permisjonen ble ikke sånn som jeg hadde tenkt. Det begynte for noen dager siden med at jeg oppdaget at toalettet som rørleggerne hadde montert opp igjen lakk.
Orker ikke gå inn på alle detaljer, men i alle fall etter det har det bare vært STRESS.COM. Først mente en av rørleggerne at det var en ting som var feil, dagen etter så fant de ut at det var noe annet som var gale. Og den delen som var ødelagt må bestilles og kommer nok ikke før ETTER 17.mai.
Også er det vann under flisene på deler av badet, og alt bare er.. Ja, det er bare stress og styr.
Så håper de får til en rask levering så ting blir ordnet før helgen.

Jeg blir så sliten og stresset av hele opplegget at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Kombinert med nesten ingen søvn så blir det en del sutring og grining om dagene. Så, unnskyld til mine nære og kjære som blir utsatt for dette! Spesielt til min mann som virkelig er tålmodig oppi dette her.
Målet fremover er i alle fall å prøve å ikke bli så stresset og sint (!) de neste dagene. Hvis de bare kan få orden på doen så får vi ta problemene med flisene etterpå. Skrekk scenarioet som spilles av i hodet mitt er at vi må legge alle flisene på nytt og at det ikke er snakk om at det er mulig å få gjort før termin. Huff! Nei, håper jeg snart får litt informasjon så jeg har noe sikkert å forholde meg til!

Så, starten på permisjonen ble ikke så rolig og deilig som jeg hadde tenkt at den skulle bli! Håper at alt ordner seg snart, og at jeg kan få bruke kreftene mine på å forberede meg til fødselen og nyte den siste tiden med småen i magen.

Beklager for at sånt sutrete innlegg før en kjekk helg med fotballkamp og 17.mai feiring! Men, kjente jeg trengte å få det ut. Satser på at neste innlegg blir mer positivt! Kontroll igjen på tirsdag forresten! Gleder meg til det! Siste kontroll før kontroll på termindagen!

Håper du har en kjempe fin helg og får en fantastisk fin 17.mai!
Rebecca

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar