13. mai 2013

Panert torsk

Hei alle!

Som dere ser på bloggen så er det ikke så ofte vi spiser fisk, og som regel er jeg så usikker når jeg lager fisk at jeg ikke tør i blogge før jeg har prøvd ut retten noen ganger.

I dag fant jeg ut at vi hadde frossen torskefilet liggende, og fant ut det var påtide å prøve å lage panert fisk.
  Panert torsk
4 stk. torskefilet
4ss hvetemel
2ts salt
1ts pepper
1 egg
Om du bruker fryst fisk pass på at fisken er tint langsomt i kjøleskapet før du begynner. 
Ha hvetemel, salt og pepper i en brødpose.
Pisk egget i en skål og vend torskefiletene i egget.
Legg torsken i posen med hvetemelet og rist godt så fisken dekkes.
 Stek i en varm panne til fisken får en fin stekeskorpe.
Skru ned temperaturen på pannen, legg ett lokk over og la fisken steke på lav varme i 5-6minutter.

Server med noe godt tilbehør.
Jeg valgte å servere fisken med stekt gurot, løk, kokt potet og hvitsaus.

Håper det smaker!

---Rebecca Kristin---