27. juni 2013

Etter spinalprøven..

Hei på deg.

Som du leste i forrige innlegg så gikk ikke det så bra med spinalprøven min.

Når jeg kom hjem så skulle jeg slappe av og drikke mye, helst koffein innholdig drikke. Siden jeg ikke drikker kaffe gikk det i te og cola for min del. Desverre fikk jeg en helt sinnsyk hodepine likevel. Det eneste som hjalp var å ligge strak ut, helst med hodet lavere enn beina. Så min 17. mai var veldig rolig og ganske vond.

Heldigvis så ble ting bedre når jeg lå strak på sofaen eller i sengen, men det er begrenset hvor lenge jeg klarte å gjøre det i strekk. Denne helgen var såklart pinsehelg så det var ikke enkelt å komme til hos legen. Men, likevel så endte vi på legevakten med evig-lang ventetid. Jeg trodde helt ærlig at hodet mitt skulle sprenge der jeg satt. Til slutt spurte jeg en sykepleier om det var mulig å få meg inn i en seng så jeg kunne ligge, for benkene på legevakten var veldig vond å ligge på. Hvor lenge jeg trengte vente på lege spilte ingen rolle så lenge jeg kunne ligge. Hun lo litt og spurte om jeg hadde ett døds-ønske som prøvde å sove på benkene på venterommet også ringte hun inn til legen og spurte om de kunne ordne en seng til meg. Heldigvis så ble det en ledig seng til meg, og resten av ventetiden var ikke så ille.

Legen jeg snakket med skrev ut noe koffein tabeletter til meg (de var sikkert like stor som en femkrone!). Disse skulle hjelpe, og hvis ikke så måtte vi kontakte sykehuset når pinsehelgen var over. Den første dagen hjalp tablettene jeg fikk og jeg klarte å sitte i noen timer uten å få ekstrem hodepine. Men, dagene etter kastet jeg bare opp når jeg tok tablettene så jeg valgte å heller kun ha sinnsykt vondt i hodet enn å kaste opp og ha sinnsykt vondt i hodet.

Da pinsehelgen var over ringte vi sykehuset og de forklarte at det mest sannsynlig var en post-spinal hodepine (det hadde vi jo allerede skjønt) og at dette skjer med noen pasienter, helst damer i 20årene. Uansett så sa de at de hadde en behandling som skulle hjelpe så de ville ha meg opp igjen på sykehuset for å utføre denne behandlingen.

Hva denne behandlingen går ut på og hvordan det funker får vi ta i neste innlegg.
Er det andre som har hatt denne type hodepine?
Rebecca