19. oktober 2012

Lunsjsnurrer

Hei alle!

Har funnet ut at jeg har veldig mange høye muffinsformer jeg ikke helt vet hva jeg skal bruke til.. Så jeg prøver meg frem, denne gangen prøver jeg å bruke de til lunsjsnurrer.  Formene gjør de litt gøyere, og forhåpentligvis lettere å frakte med seg som lunsj uten at snurrene blir most.

Igjen har jeg vært i boken Fra boller til burritos for å finne oppskrift, denne gangen er det oppskrift på grov  grunndeig jeg har brukt.


Grov grunndeig ca 30stk

1pk gjær
2ss smeltet smør
4dl lunkent vann
1ts salt
10dl mel, jeg brukte fullkornhvetemel (4dl) og vanlig hvetemel (6dl)
(1ts kajennepepper)

Bland sammen alt der tørre.
Smelt smør og pass på at det ikke er for varmt.
Bland i smøret og litt av vannet (37grader).
Tilsett mer vann til du får en deig som ikke er så klissete.
Elt deigien, og sett den til heving. 
Del deigen i to eller fire. Kjevl ut hver del til en sirkel eller et rektangel.

Fyll
 1 boks bogskinke
Skinkeost 
Taffelost med tomat eller annen ost
Oregano

Skjær skinken i terninger, rasp eller skjær osten i små biter.
Smør skinkeosten utover deigen,strø over  ost, skinke og oregano.
Rull sammen på samme måte som med skillingsboller. Skjær pølsen i biter, og legg de i muffinsformene.


Stek midt i ovnen på 200grader til de er gyllen, ca 20-30 minutter.


Håper det smaker..


---Rebecca Kristin---

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar