14. mars 2012

Middagsmuffins

Hei alle!

Nå er jeg begynt å bli litt lei av brød, knekkebrød, youghurt og alt annet jeg pleier å spise. Så, igjen har jeg våget å prøve noe nytt. Var veldig skeptisk til å prøve å lage middagsmuffins, men de ble egentlig ganske god.
De passer godt til middag sammen med f.eks. en god salat, til lunsj eller f.eks. til kvelds.

Før du går videre til å lese oppskriften, jeg vil anbefale deg å doble fyllet. Siden dette bare er første forsøk så ble de ikke helt som jeg hadde trodd på forhånd. Det ble litt mye muffins og lite fyll etter min smak.

Var ikke formene kjempe søte?

Muffins "deig"
200 grader, ca 30 minutter
Ca19 stk
 

250g hvetemel
250g byggmel
4ts bakepulver
1ts pepper
1/2ts salt
2 egg
1ts natron
1dl rapsolje
0,5ts kajennepepper
Litt vann

Bland alt utenom vann sammen, tilsett litt og litt vann til du får en deig aktig konsistens. 

Fyll
  
1/2fedd hvitløk
100g kokt skinke, bog eller pålegg
Litt oregano krydder
80g paprika
150g raspet hvitost
ca50g skinkeost

Press, rasp eller finhakk hvitløk. 
Skjær paprika og skinke i terninger.
Bland alt i røren.

Trodde de ville heve mer enn de gjorde, så kunne fylt formene mer opp.

Ha blandingen i muffinsformer, du kan godt fylle de nesten full da de ikke hever så mye.
 

Steikes i ca30min, mindt i ovnen på 200grader.


Håper det smaker :)

--Rebecca Kristin--

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar