6. juli 2015

Siste kurdag unnagjort på lørdag!

Hei på deg!

Endelig fri!
Jippi! På lørdag femte og siste dag av kuren min gjennomført! Wuhu. Så nå er veneflonen kommet av, og jeg har ingen planer om å få på en ny med det første!
Jeg fikk heldigvis "fri" på torsdag etter jeg hadde fått kuren, da var den litt sliten så fikk på ny på fredag. Utrolig hvor hemmet jeg har følt meg med dette greiene i hånden. Spesielt den jeg fikk inn i fredag, i høyre hånden. Også bommet hun på første forsøk, usj! Da kjente jeg at jeg ble ganske kvalm for å si det sånn.

Men, nok om det! Utenom at det var grusomt mye venting mandag og tirsdag så har det egentlig gått ganske greit, selv om vi har hatt med oss småen på sykehuset nesten hver dag. Da har det vært rett opp på dag-posten og melde meg, også har selve kuren tatt en halv time. Det går jo litt tid til parkering, klargjøring av medisinene osv men vi har stort sett vært inn og ut på en time! Så det er det ikke noe å si på.

Litt blå etter blosprøver bare
Bivirkninger er jo noe man blir litt opptatt av når man får nye medisiner. Men, utrolig nok har jeg ikke merket så mye bivirkninger gjennom denne kuren. Hadde hodepine og svimmelhet morgenen etter jeg fikk første dose, også føler jeg at synet mitt har vært litt merkelig rett etter jeg har fått kuren. Eller så har jeg hovnet litt opp i hendene/ armene uten at jeg kan si om dette er medisinene sin feil, eller om det er fordi det er varmt og jeg blir ganske stresset av å ha veneflon i hånden. Utenom dette så var jeg en spasertur på onsdag, smurte meg med solfaktor 25 da jeg hadde fått beskjed om å være forsiktig i solen. Vel, jeg ser fortsatt litt solbrent ut, og til tider så føles det varmt og litt ubehagelig. Så, hold deg i skyggen om du tar kuren når det er mye sol! Jeg prøver virkelig å nyte at det er blitt sommer, men syntes det er litt vanskelig når "alle andre" kan nyte sola men ikke jeg. Uansett, de
t går over og jeg er sikker på jeg får se sola igjen før neste år.

Nå ser jeg frem til litt roligere dager det vi kan sove etter småen sin klokke, og ikke etter når vi bør være på sykehuset. I går begynte 12dagers nedtrapping på medisinene så håper jeg at jeg er symptom-fri og kan nyte det å føle meg frisk sammen med mine to kjære! Også håper jeg det går fort å finne nye bremsemedisiner som jeg kan bruke. Jeg kjenner at det ikke frister å få flere attakk, så her får vi bare kjøre på og håpe ting går unna. Selv om medisiner og kurer betyr at jeg ikke får vært den mammaen som jeg hadde "planlagt" med tanke på amming og aktivitet så får det heller være. Småen har det mye bedre med en frisk, rolig mamma og morsmelk erstatning enn en syk mamma som ikke kan være der for han når han trenger mat, kos eller trøst.

Så nå håper jeg på en positiv uke med rask bedring! Også kommer det oppdateringer om nedtrapping og annet snacks underveis.

Håper du har en flott uke.
Rebecca

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar