9. februar 2015

Innbakte kyllingpølser

Hei på dere

Jeg fant denne flotte oppskriften på innbakte pølser. Her er link til bloggen der jeg fant oppskriften. Jeg er kjempe fornøyd med resultatet, og siden jeg har fått dilla på kyllingpølser så er det det jeg brukte. Jeg valgte å dele pølsene i to så de ble små og søte. Er litt enklere å spise da både for liten og for stor.

De kan også fryses, så bare tar du opp det du vil ha etterhvert.

Innbakte pølser
240grader i ca 10minutter
2 pk tør gjær
2-4ts sukker
1ts salt
800g hvetemel
6dl melk
100g smør
1 egg til pensling
20-30 rå grillpølser
Litt raspet hvitost

Bland sammen alt det tørre i en bakebolle.
Smelt smør i en panne,og ha i melken. 
Varm opp til det er ca 37grader. 
Bland i melblandingen til du får en smidig deig.
Min deig ble alt for klissete, så jeg måtte tilsette mer hvetemel. 

Sett bakebollen lunt dekket med et klede eller plast og la den heve i ca 30-40 minutter.
Det er mange måter å få deigen rundt pølsene. Jeg delte deigen i tre deler, og kjevlet ut en og en del. 
Jeg skar så opp hver del i rektangler litt større enn et bankkort. Jeg hadde så litt ost på deigen, før jeg la halve pølsen på tvers over deigen før jeg rullet det sammen.
For en annen måte sjekk hvordan det er gjort i linken på toppen av innlegget. 

Legg pølsene med deig på et bakebrett med bakepapir. 
Sett de til etterheving i ca 20minutter.

Pensle deigen med ett pisket egg før du steker de midt i ovnen på 240grader i ca 10 minutter til de er pent gyldenbrune. 

Jeg var litt gniten med deigen så jeg hadde mer deig enn jeg hadde pølser. Resten av deigen trillet jeg ut til kjempe gode rundstykker! Så det syntes jeg er en god løsning hvis du har for mye deig igjen.

Håper det smaker!
---Rebecca Krsitin---

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar