12. mars 2015

Plutselig tredje trimester!

Hei på deg!

Det går litt tid mellom hvert innlegg her innimellom merker jeg. Men, det er jo ikke alltid det er så mye å fortelle. Denne gangen er det mest fordi den siste uken har vært veldig tung og tøff.
Jeg har latt meg selv tenke alt for mye, og har vært mye stresset, trist og lei. Men, har fått ordnet meg en time hos MS sykepleieren neste uke, så da håper jeg ting løsner litt.
I tillegg så har jeg fått bekkenløsning. Og det er grådig vondt kan jeg fortelle deg! Det værste for min del er at jeg ikke klarer å sove. Før helgen måtte jeg dra hjem fra jobb fordi jeg hadde så vondt, og i helgen våknet jeg om natten og lå våken i noen timer før jeg klarte å få litt kontroll på vondten og klarte å sove igjen. Det er veldig slitsomt, så nå har jeg blitt mer sykemeldt og skal ikke jobbe så mye som jeg har gjort. Jeg håper at jeg klarer å jobbe de få timene jeg skal jobbe nå og slipper å bli 100%sykemeldt før jeg skal ut i permisjon.

Nå er det forresten ikke så lenge til jeg må ut i permisjon heller! UÆÆ!! Er litt skummelt at det etterhvert nærmer seg fødselen, men heldigvis så er det meste på plass. Jeg håper babyrommet blir klart i løpet av noen uker nå så får vi en bedre oversikt over hva vi mangler. Heldigvis så får vi masse god hjelp med ting som vi ikke er så veldig gode på, så da regner jeg med at det ordner seg.

Men, dette med permisjon! Det er ikke bare bare kan jeg fortelle deg! Etter mye frem og tilbake så føler jeg at jeg begynner å få litt kontroll. Men, fedrekvoten sliter vi litt mer med. Det er jo så mange måter for far å ta denne permisjonen. Alle 10ukene sammenhengende? En uke her og to uker der? Gradert/ fleksibelt uttak hvor far er hjemme bare noen dager i uken og jobber noen dager i uken? Også prøver vi og få det til å passe litt for arbeidsgiveren vår også. Er unødvendig å ta ut permisjonen når vi vet at det er kjempe hektisk hvis vi kan ta den ut en annen gang. I alle fall når vi jobber på samme sted, så tenker vi kanskje litt mer over dette. Snart må min søknad inn, så håper jeg snart får kontroll på den i alle fall. Far sin kan heldigvis vente litt.
Visste du forresten at du kan ringe NAV for å få veiledning til å fylle ut søknaden? Eller chatte med noen som kan det på NAV.no, eller til og med stille spørsmål på facebook? Jeg har både chattet med de og stilt spørsmål på facebook og syntes det er kjempe gode tilbud for oss som lurer på alt mulig.

Så, for tiden er det mye som skjer. Jeg kjenner masse liv i magen, og magen vokser og vokser. Så, selv om jeg ikke bare har det bra så er det masse å glede seg over også. Det morsomste er når vi ser at babyen beveger seg. Hele magen rister når han sparker hardt. Håper vi får det på film før han kommer. Hehe, Også håper jeg at han klarer å holde seg der inne frem til termin!
Det er veldig rart å tenke på at det bare er 12 uker igjen til termin!

Håper du har en fin fin dag :)
Rebecca

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar