11. desember 2013

Legetime i morgen...

Hei på deg. 

I morgen har jeg kontrolltime hos legen min på Haukeland. Det blir første kontrollen hos lege etter jeg begynte på medisinene mine, så jeg er litt spent! sist jeg var hos hun ble vi enig om oppfølging hver sjette måned den første tiden, også kan vi gå over til en kontroll i året hvis ting går greit og jeg vil det. Men, det er jo litt greit å ha time hos hun en gang i halvåret, det dukker stadig opp spørsmål jeg tenker kunne vært greit å få svar på. Jeg føler ikke at spørsmål om MS er noe jeg kan spørre fastlegen om heller, for har fått inntrykk av at "vanlige" leger vet lite om sykdommen. Men, det må sies at jeg ikke har møtt min nye fastlege enda, så for alt jeg vet så er han ekspert på MS!

Jeg kjenner at jeg gruer meg litt til legetimen i morgen. Jeg vet ikke hvorfor, for hun kan jo ikke fortelle meg noe jeg ikke allerede vet når jeg ikke har tatt nye prøver eller noe før timen. Men, alikevel så føler jeg at det er litt skummelt. Jeg vet at det ikke er noen logisk grunn til det, men sånn er det nå bare.

Ellers så skjer det fint lite her. Formen er fortsatt bra, og jeg jobber mye nå som julen nærmer seg. Det er veldig kjekt at det er travelt og masse kunder innom, men jeg kjenner på kroppen at jeg jobber mye og blir sliten. Heldigvis jobber jeg sammen med min mann, og han jobber mer enn meg så da er det greit å prioritere jobb og tid sammen med han. Det er kjipt at jeg ikke alltid har det overskuddet jeg hadde tidligere etter jobb til å være sosial, men jeg tror det vil komme tilbake litt etter litt. Spesielt når julen er over og jeg kanskje ikke skal jobbe så mye så får jeg mer tid til å være sosial... Håper jeg i allefall..

Vel, nå er klokken mye og det er påtide å legge meg hvis jeg skal rekke legetimen i morgen! Skal prøve å få oppdatert deg på hva legen sa i løpet av de neste dagene.

Rebecca

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar