10. november 2012

Tyske skiver

Hei alle!

Nå nærmer det seg desember, jeg har derfor laget en egen etikett som heter jul :) Her vil jeg legge inn ulike oppskrifter som er jul for meg. Jeg skulle gjort det i fjor, men da lagde jeg så mye på så kort tid at jeg aldri kom så langt..

I allefall, et av de beste førjulsminnene jeg har fra da jeg var liten er å lage julekaker med mormor. Tyske skiver har alltid vært en av mine favoritter så vil dele den oppskriften med dere. De er kjempe god, og super lett å lage.
Denne oppskriften er ikke den jeg er vokst opp med, men en jeg fikk tak i for et år eller to siden. Mormors oppskrift kommer siden :)



Tyske skiver, ca 5 brett

375g smør 
250g melis
1 egg
500g hvetemel
1ts vanilje ekstrakt/sukker
0,5ts bakepulver

Rør alle ingrediensene sammen til en deig.
Rull deigen til pølser og dett kjølig i en times tid.
 Skjær pølsene i skiver, legg de på et bakebrett.
Stekes midt i ovnen på 175grader i ca 10minutter.

La kjeksene avkjøles på rist og oppbevar de i en lufttett kakeboks.

Håper det smaker!


---Rebecca Kristin---

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar